Op 21 maart 1968 kwam de eerste generatie van de Toyota Hilux op de Japanse markt en een jaar later werd het model ook in Europa gelanceerd. Sindsdien is de Hilux uitgegroeid tot een van de meest succesvolle modellen uit het Toyota-gamma. Met een wereldwijde verkoop van meer dan 19 miljoen exemplaren mag hij zich ‘s werelds populairste pick-up noemen.

De onstuitbare Hilux, die bekend staat om zijn kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid, heeft zijn onoverwinnelijke karakter al meermaals bewezen door de Noordpool, de IJslandse vulkanen en Antarctica te veroveren en behaalde ook diverse podiumplaatsen in de Dakar Rally.

De nieuwe Hilux 'Invincible 50 Black Edition' richt zich volop op de groeiende markt voor pick-ups voor dubbel gebruik. Hij versterkt de wereldwijde reputatie van het model op bet gebied van robuustheid, kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid met een aantal accessoires op maat, die hem niet alleen onderscheiden als een speciale reeks maar die zich ook perfect lenen voor de meest uiteenlopende beroepsactiviteiten en een actieve levensstijl.

De wagen onderscheidt zich door een zwarte hardtop en zwarte side-bars, een bumperbescherming -front & under guard- en zwarte wielkastverbreders die plaats bieden aan 18” lichtmetalen velgen met een matzwarte afwerking. Een speciaal ‘Invincible 50’-logo siert de voordeuren.

In het interieur is de speciale pick-up te herkennen aan zijn kunststofbekleding voor de laadbak (bedliner) en de deurdrempelsbeschermingen.

De Hilux wordt aangedreven door een 2.4 D-4D-dieselmotor. Dankzij zijn stop-startsysteem combineert deze krachtbron een forse koppelontplooiing bij lage en middelhoge toerentallen met een uitzonderlijk laag verbruik.

Ondanks zijn vermogen van 110 kW/150 pk bij 3.400 t/min en zijn maximumkoppel van 400 Nm tussen 1.600 en 2.000 t/min beperkt de 2.4 D-4D zijn brandstofverbruik en CO2-uitstoot tot 6,8 l/100 km en 178 g/km.